Send os dit spørgsmål

Herunder er samlet de ofte stillet spørgsmål. Hvis du har et spørgsmål, som ikke er besvaret her, så send spørgsmålet til support@groupin.dk.


Abonnement

Spørgsmål: Kan jeg opsige mit abonnement midt i en periode?
Svar: Som udgangspunkt kan man ikke opsige sit årsabonnement, man tegner et abonnement for et år. Hvis nu der er sket en fejl, eller en misforståelse, så kontakt Groupin og så ser vi selvfølgelig på det abonnement@groupin.dk

Spørgsmål: Hvis jeg har købt et abonnement til for mange medlemmer, kan jeg så skifte til et billigere abonnement midt i en periode, hvis vi pludselig igen bliver færre medlemmer?
Svar: Som udgangspunkt kan man ikke opsige sit årsabonnement, man tegner et abonnement for et år. Det betyder, at man kan ikke skifte til et billigere abonnement, Hvis nu der er sket en fejl, eller en misforståelse, så kontakt Groupin og så ser vi selvfølgelig på det abonnement@groupin.dk

Spørgsmål: Hvordan registerer jeg en betaling?
Svar:
På medlemslisten er der en Knap “Medlemskab” ved hvert medlem i listen. Klikker man på den, åbner et vindue hvor man kan se medlemmets tidligere, nuværende og evt. fremtidige medlemskab. Er listen tom så har medlemmet ikke noget medlemskab endnu, og så skal dette først oprettes. Når man skal registrere “betaling modtaget” på medlemmet, klikker man på “Register betaling” på det aktuelle medlemskab i listen. Bemærk: Hvis medlemmet har en registreret email, vil medlemmet modtage en mail hvor i der står, at man har registreret betaling for deres medlemskab. Der er en genveje til at registrere betaling - ved at klkke på den rød knap i medlemslisten “Betal nuværende”, registeret man på samme måde betaling, men det er altid for det nuværende medlemskab.

Den e-mail der sendes til medlemmet om at betaling er modtaget, er en standard mail besked, man kan selv ændre beskeden i denne standard mail. Gå til “Opsætning”, Klik på “Administrer standard beskeder”, nu vises der en liste med 3 standard beskeder. “Velkomst mail”, “tid til medlems fornyelse” og “Medlemsbetaling”. Klik på blyanten ud for “Information om medlemskab betaling”. Nu kan du ændre i den tekst der sendes til medlemmet når betaling er modtaget. Hvis ikke du ønsker at denne besked skal sendes ud automatisk, når man registrerer en betaling, har du mulighed for at fravælge dette i bunden. Du bemærket måske også, at der var en standardbesked som hed “Tid til medlems fornyelse”, det er en besked systemet automatisk sender ud til medlemmerne en måned før deres medlemskab udløber. Denne tekst kan også ændres og den automatisk udsendelse kan fravælges på samme måde.

Bemærk “Besked” er en interne besked i systemet, “Mail” er når beskeden der sendes internt i systemet også udsendes som e-mail til modtageren.

Spørgsmål: Hvordan sender jeg mails til medlemmerne af en bestemt gruppering?
Svar: Man bruger besked systemet, når du vælger modtager af beskeden kan man vælge f.eks “Alle medlemmer”, "En gruppe (f.eks. Bestyrelsen)", "Medlemmer med ansvarsområde", men man kan også vælge en bestemt “Gruppering”, som man har givet medlemmerne. Beskeder sendes til medlemmerne i grupperingen, og de kan læse beskeden, ved at logger på. Eller hvis der er registeret en mail på medlemmet, og medlemmet ikke har fravalgt at modtage beskeder, så modtages også en email med beskeden.

Spørgsmål: Hvordan markeres et ophørt medlemskab.?
Svar: Hvis et medlem ikke har et medlemskab i nuværende periode vil medlemmet stå som "Inaktiv". Under navnet på medlemmet i medlemslisten, står der "Medlemskab:" efterfølgende af enten "Aktiv" eller "Inaktiv" (ophørt). Hvis et medlem længere ønsker at være medlem, slettes blot det nuværende medlemskab og medlemmet bliver "inaktiv". Hvis medlemmet ikke ønsker at forny medlemskab, så bliver medlemmet automatisk "Inaktiv" når medlemskabet ophører.